Kurs
Zapraszamy na kurs Code4Kids Creators, w którym każde dziecko może odkryć radość z tworzenia skryptów i dzielenia się swoimi pomysłami w świecie Minecrafta. To zajęcia, które zmienią sposób, w jaki Wasze dzieci myślą o grach i kodowaniu!
O kursie
Code4Kids Creators
Zapnij pasy i przygotuj się na ekscytującą podróż do świata, w którym kodowanie i Minecraft splatają się w niesamowitą przygodę edukacyjną. Witamy w miejscu, gdzie młodzi pasjonaci technologii i gier odkrywają, że mogą być nie tylko graczami, ale twórcami własnych wirtualnych światów. Tu kreatywność spotyka logikę, a zabawa prowadzi do prawdziwej nauki. Startujemy razem w podróż, która wyposaży młode umysły w narzędzia przyszłości. Przyłącz się do nas i odkryj, dokąd może zaprowadzić Cię pasja do kodowania i Minecrafta.
Dla kogo?
Dzieci 8-12 lat
Każda grupa liczy od 5 do 10 osób
Częstotliwość zajęć:
1x w tygodniu w godzinach dopasowanych do ruchliwego harmonogramu rodzin (godziny popołudniowe/wieczorne od poniedziałku do piątku lub godziny przedpołudniowe w sobotę), każdorazowo 75 minut zajęć
Nie wymagamy od uczestników żadnych wcześniejszych doświadczeń z programowaniem. Wszystkiego nauczymy na miejscu, krok po kroku, w inspirującej i wspierającej atmosferze. To wyjątkowa szansa dla Twojego dziecka, by rozwijać pasje i zdolności, które będą miały wpływ na jego przyszłość. To możliwość wejścia w świat programowania blokowego, a następnie tekstowego (w Python) w najlepszy możliwy sposób – wykorzystując do tego ulubiona grę.
Struktura każdego spotkania:
– ok. 10 minut: „Misja domowa”: prezentacja i omówienie prac domowych
– 45 minut: „Kurs na kod!” – realizacja projektu programistycznego w trybie single player. Każdy uczestnik tworzy skrypt, wprowadzany i omawiany przez trenerkę. Zajmujemy się nie tylko tworzeniem budowli za pomocą kodu, ale i konstruowaniem prostych gier w Minecrafcie (przykładowe projekty: programowanie parku wodnego i parku rozrywki, miasta przyszłości, podwodnej bazy naukowej, średniowiecznego zamku z pułapkami, parku jurajskiego itp.)
– 15 minut: „Stacja TEAM” – współpraca we wspólnym świecie, na zachwycających minecraftowych mapach. Przyjdzie nam razem naprawiać bazę stacji kosmicznej, rozbudowywać park rozrywki, przedzierać się przez dżunglę czy brać udział w wykopaliskach archeologicznych
Zadania domowe: Po każdych zajęciach uczniowie otrzymują propozycję „Misji domowej”. To powtórzenie lub rozbudowanie tego, czego grupa uczyła się na zajęciach. Zadanie jest możliwe do zrealizowania w co najwyżej godzinę, często – krócej. Uczniowie nie mają obowiązku wykonywania zadań, jednak zachęcamy do tego. Stanowią one najlepszy sposób powtórzenia i utrwalenia materiału.
Nagranie zajęć: Każde spotkanie jest nagrywane i udostępniane (tylko!) rodzicom uczestników. Dzięki temu osoby, które nie mogą wziąć udziału w spotkaniu, mają szansę spokojnie je nadrobić.
Materiały z zajęć: Po każdym spotkaniu rodzice uczestników otrzymują materiał realizowany na zajęciach (w części: Kurs na kod!). Jest to dokument przedstawiający stworzony na zajęciach kod wraz ze szczegółowym omówieniem go. Uwaga! Projekty realizowane w tej części zajęć przewidziane są na kilka (2-4) spotkań. Niemniej jednak materiały udostępniamy po każdej lekcji i dotyczą tego, co było na niej omawiane.
W kursie Code4Kids Creators kluczową rolę odgrywa nauka programowania przy użyciu Minecraft Education, jednak nasza oferta edukacyjna sięga daleko poza to. Wzbogacamy program o dodatkowe tematy związane z edukacją cyfrową, takie jak tworzenie własnej retro gry platformowej, eksploracja uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, a także podstawy robotyki. Te dodatkowe moduły są starannie dobrane, by uzupełniać i rozszerzać wiedzę zdobytą dzięki pracy w Minecraft, oferując uczestnikom kursu holistyczne podejście do technologii i programowania.
Czego się uczymy?
W naszym kursie kładziemy nacisk na rozwijanie umiejętności programistycznych zgodnie z podstawą programową z informatyki dla szkoły podstawowej. Oto kluczowe punkty, którymi się zajmujemy na kursie:
– Orientacja przestrzenna i współrzędne– zrozumienie i używanie współrzędnych do nawigacji i projektowania w świecie gry.
– Podstawy algorytmiki– tworzenie prostych algorytmów z wykorzystaniem pętli i instrukcji warunkowych.
– Zmienne – wprowadzenie i stosowanie zmiennych do przechowywania i manipulowania danymi.
– Operacje na danych – wykonywanie podstawowych operacji na danych, takich jak dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.
– Listy i tablice– korzystanie z list do organizowania danych i pracy z nimi.
– Podstawy programowania obiektowego – wprowadzenie do koncepcji obiektów i klas.
– Tworzenie i używanie funkcji – definiowanie funkcji i korzystanie z nich w celu modularnego programowania.
– Rozwiązywanie problemów – zastosowanie umiejętności programistycznych do tworzenia rozwiązań problemów logicznych i matematycznych.
– Projektowanie interfejsów użytkownika – podstawy tworzenia prostych interfejsów użytkownika.
– Bezpieczeństwo i etyka w cyfrowym świecie – podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i etyczne aspekty użytkowania technologii.
– Wprowadzenie do Pythona – podstawy składni języka Python, typy danych, proste struktury danych jak listy i słowniki, podstawy kontroli przepływu (pętle, instrukcje warunkowe).
Każdy z tych punktów jest ściśle związany z podstawą programową i ma na celu nie tylko nauczenie praktycznych umiejętności programowania, ale również rozwijanie logicznego myślenia, kreatywności oraz umiejętności pracy w zespole.
Certyfikat:
Każdy uczestnik, który realizuje kurs co najmniej 3 miesiące i ma w tym czasie frekwencję co najmniej 60% otrzymuje certyfikat uczestnictwa w kursie, na którym wyszczególnione są informacje o:
– zrealizowanym materiale (czyli: jakie zagadnienia z zakresu informatyki, zwłaszcza programowania, były realizowane w tym czasie na kursie)
– liczbie zrealizowanych godzin kursu